Emmon live på Klubb Mirage på Trägårn i Borås

I lördags bar det iväg till Borås för spelning på anrika spelstället Trädgårn och klubb Mirage i Borås. Stället som på popspråk även kallas "Alpstugan". Det är verkligen ett speciellt ställe, där inredningen i lokalen som i stort sett är i ursprungsskick från 20-30 talet och går i en blandad stil av "alpstuga-finsk tangoklubb-Twin peaks-spansk bodega-design". Det är mysigt ingrott och som sagt väldigt speciellt. Nästan varje svenskt alternativt pop/rockband/artist har nog någongång satt sin fot på detta ställe som iallafall satt djupa spår i mitt minne.

Senast jag var där var den 24 november 2002 med mitt band Paris. Jag blev sjukt glad och överraskad när jag dessutom hittade en Paris-setlista från just den spelningen upptejpad på väggen i logen bland posters samlade från spelningar de haft där de senaste 15 åren. Det var som att skymta en bit svensk kulturhistoria.

Förutom Emmon spelade Disco digitale ett Italodiscoband på tre personer från Göteborg. Dessutom hade Sarah Blackwood från brittiska syntbandet Client flugits in direkt från London för att dja under kvällen vilket var himla trevligt.  Under kvällen spelade hon bla helt nya låtar från Clients kommande skiva, som hon tagit med sig direkt från mastering.


 

Jon och Sarah i den fantastiska miljön inne på Trägårn.



Vi hittade en inramad och signerad Melody club poster från 2002 när de var där och spelade.
Och ja det är Jon som står längst till höger på bilden.


Paris setlista för ljudtekniker från spelningen den 24 nov 2002. Nostalgi!!


Sveriges mest ingrodda med mysigaste loge med mycket väluppföljd rider.


Livebilder tagna av Emma Persson.

Kommentarer
Postat av: Johan Wejedal

Helt klart värt bilturen Göteborg-Borås-Göteborg! Så jäkla bra, helt enkelt!

2009-02-04 @ 11:47:37
URL: http://www.synth.nu
Postat av: emma

Gamla goa Träggan med stans sunkigaste loge. Haha.

Mycket bra spelning må jag säga! :)

2009-02-04 @ 14:11:55
URL: http://emmafransson.blogg.se/
Postat av: kajsa

så himla trist att jag inte var där :/

men vi får ta nya tag!

2009-02-04 @ 18:32:18
URL: http://blackisthenewblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0