My moon my man.

I natt var det svårt att sova. Jag tillhör dem som ibland drabbas av insomnia när månen står som högst i svidad skrud och i natt var det då med andra ord fullmåne. Man vaknar så där vid 3-snåret, tänker att man noga kanske bara ska vända lite på sig i sängen för att hitta en lite bättre position att slumra in i. Några timmar och ett antal posistionsbyten senare i en allt mer obekväm säng, har man funderat sig ett varv runt jorden och tillbaka. Alla tankar och känslor kring dessa tankar blir betraktade i ett microskåp med 10.000 gångers förstoring och helt plötsligt blir varje liten världslig grej galet gigantisk och väldigt tung att bära. Jag tänker så knasigt när jag ligger sömnlös vissa nätter. Ibland skrämmer tankarna mig, ibland kommer jag på de mest fanastiska ideér. Jag har skrivit en låt om detta på mitt kommande album "Closet wanderings". Låten har såklart fått det passande namnet "Insomnia" och handlar om när insomnian övergår i galenskap (It's a thin line). Men om jag i natt fortfarande hålls vaken av den där lysande gulgråa saken som rår om natten trotsar jag sömnlösheten, tar jag på mig tofflerna och dansar en svängom till  Feist -"My moon my man". Och jag som trodde att Mångalen var en film med Cher?


Kommentarer
Postat av: Fred

Du också..... det måste väl vara vetenskapligt bevisat vid det här laget.... jag har alltid svårt att sova ca 3 nätter runt fullmåne, upptäckte det för ca 15 år sen, ingen trodde på mig. Men det är sant och inget jag kan göra nåt åt. Brukar spendera de nätterna till att vara kreativ istället för att försöka sova, för det dunkar ju inte ändå...

2009-02-10 @ 23:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0