Emmon tillbaka i bloggosfären!

Photo:Tony Ahola

Jag vet det har dröjt. Mycket har hänt. Ett helt år har passerat. Under den tiden har jag hunnit möblerat om lite i livet, bytt dayjob, pluggat Art direction på Berghs, börjat löpträna, bytt från PC till MAC, från trygga Cubase till för mig totalt främmande Logic och börjat spela in mitt tredje soloalbum som Emmon. Flera av låtarna är klara och några är fortfarande under konstruktion. Allt spelas in som vanligt i min lilla "ProDUCKtion studio i Hammarby höjden i Stockholm. Den enda skillnaden från tidigare är att jag nu tagit ut svängarna och har för första gången någonsin tagit in en medproducent i musikskapandet. Jimmy Monell (tidigare aka Shooting star) tidigare medlem i The April Tears och delaktig musikproducent i många framgångsrika produktioner, samt min numera tillika kärlek. Ny musik förväntas komma ut i början av nästa år och för er som redan nu är nyfikna och har svårt att hålla er, så rekommenderar jag att ni kommer till Emmons spelning på Jazzhuset i Göteborg lördagen den 27 nov då jag tillsammans med mina Joy Boys kommer bjuda på en del nytt material blandat med en hel del tidigare hits.
Mer information hittar ni här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0