Arvikafestivalen Dag.1.

Så var man då hemkommen från ytterligare en fantastisk festivalvistelse. Fast kanske var detta nog snäppet vassare än någonsin. För vem kan ha haft roligare än jag?

Dag.1 : Jag och boysen plus crew drog ner till Arvikafestivalen i torsdags för att där spendera 3 otroligt roliga dagar + att såklart gigga med Emmon. Efter en blixvistit med påfyllnadsbesök i Karlstad och sedan väl på plats checkade vi in på underbara Guest House Eleven i Jössefors (lite utanför Arvika) tillsammans med resten av Wonderland Records-gänget för lite "uppvärmning". På eftermiddagen drog vi så sedan in till festivalområdet för att bla göra intervju med P3 Sommarsession samt käka en och annan Smålandsrulle. Första bandet att se blev Mars Volta som vi var lite nyfikna på men blev  snurriga i huvudet av att lyssna på. De var kanske lite väl "pluggiga" för min smak när alla musikerna på scenen verkade spelade varsin sin egna lilla melodi istället för att interagera med varandra. Andra bandet ut att kolla in blev underbara Röyksopp som jag gillar jättemycket och härliga Robyn även var med och gästade på favoritlåten "The girl and the robot". Band nummer tre blev Nine inch nails som bjöd på den våldsammaste stroboskop-show jag kanske någonsin sett. Så man var lite lätt rätt yr i bollen när man sedan gick därifrån. Sist ut samma kväll blev att kolla på vännerna Niklas och Kitte i bandet Kite på Lyran som gjorde en helt underbar spelning. Så vi var riktigt lyckliga när vi sedan tillsammans rullade hemåt i taxin mot Jössefors.


Äntligen på väg.


Tony och Lisette.


Niklas i ett hett parkeringshus någonstans i Karlstad.


Systemet och Apoteket. Så var man klar för lite festival.


Elsa och Niklas.


Lite relax på hotellet.


Mot festivalen!


Vi roade oss i väntan på taxin.


Träffade en katt.


Det var varmt.


Busiga.


Hanna som intervjuade mig för P3 Sommarsession.


Hanna och jag utanför Lyran.

Mars Volta spelade.


Vi softade och svalkade oss med en kall öl på Backtageområdet.


Alexander var där och visade sig från både sin hårda och....


...mjuka sida.


Röyksopp spelning var verkligen grymt bra.


Jag dansade loss tillsammans med Anu och Marcus.


Träffade Pauli för en öl innan Nine inch nails.


Det var ljust.


Kite sist ut för kvällen.


Niklas och Kitte.


Läggdags.


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0