Hultsfredsbesök och Jons födelsedag.


I lördags följde jag med Jon och hans band Melody Club till Hultsfredsfestivalen där de skulle spela. Eftersom de skulle stå på scen redan kl13 mitt på dagen fick vi lov att ge oss av tidigt i ottan. Dessutom var det Jons födelsedags så jag passade på att fira honom lite extra. När vi kom fram till festivalen stod regnet som spön i backen och allt var bara en enda stor lerig sörja. Trots detta kom det en himla massa tappra festivalbesökare till spelningen och killarna gjorde som vanligt mycket bra ifrån sig. Efter gig åt vi en god middag eller lunch beroende på hur man ser det och drack lite födelsedagschampange. När solen äntligen tittade fram blev  det dessutom skivspelande med grabbarna på backstageområdet. Jag hann även med att se två stycken goa konserter med bla Sahara Hotnights och Klaxons som var mycket bra och däremellan varva med en och annan smålandsrulle innan det var dags att masa sig in i turnébussen för hemfärd. Det blev ett lagomt kort och intensiv men mycket roligt och tillfredställande festivalbesök.


I turnébussen.


Lerigt och blött.


Roddning av backline.


Soundcheck.


Födelsedagsbarnet.


Stoffe.


Tapper publik i ösregn.


Stoffe in action på Jons piano.


Djande på backstageområdet.


Jon och Niklas tog sig en svängom.


Jon hittade Anders i vimlet.


Påväg för att kolla på....


....Sahara hotnights.


Jag kollade även på Klaxons som var ruggigt bra.


Yeah!


Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Misse

Jättefina bilder!! =) Det är alltid så spännande att läsa din blogg. Väntar glatt på nya inlägg!

2009-07-23 @ 09:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0