Emmon i Muminland Soumi - Tampere.

Helgen som varit tillbringade jag på bästa möjliga sätt i Finland med en liten Emmonturné tillsammans med Jon. Vi tog flyget till Helsinki och satte oss därefter på tåget som tog oss upp till Tampere/Tammerfors för att genomföra helgens första spelning som support till det supertrevliga finska bandet Regina. Klubben vi spelade på heter Klubi och är ett riktigt grymt ställe med en fantastisk backstageavdelning med tillhörande bastu. Dock blev det pga tidsbrist inget bastubad denna gång, trots att jag var ruskigt sugen. Vi har tyvärr heller inga bilder från vår spelning dockumenterade, men om någon väl skulle sitta på detta så är det välkommet att skicka dem till mig. Eftersom den svenska POSTEN ännu en gång visat sin överträfflighet i att bli försenad hade jag inte fått med mig tillräckligt många skivor och de få skivor jag fick med mig gick som smör i solsken. Tur ändå att Klicktrack finns.



Alla vägar leder till Finland.



Lakritstrollet Jon satte genast tänderna i den fantastiska finska saltlakritsen. 



Soundcheck.




Sugen på ett finskt bastubad.


Gulliga Iisa som sjunger i bandet Regina.


Jon goes bananas över synten precis innan gig.


Sekunderna innan gig, Jon tränar flörtmuskeln.


Regina live.


Punktoa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0