Emmon live på Storan i Gbg. Del 1


I lördags var det dags för ett finbesök med Emmon på Synthklubbens 3års jubileum på Storan i Göteborg tillsammans med Elegant Machinery, Mobile Homes och Mr Jones Machine. Det var bäddat för en fest utan dess like, vilket det utan att överdriva också blev.

Eftersom Tony (the beat) för dagen lufsade runt på gatorna i Paris, tuffade jag och Jon ensamma från östkust till västkust med tåget. Vi fick dock till en riktig toppen spelning och hade en göttig dag, afton, kväll och natt lidande inpå småtimmarna.

Eftersom bildmaterialet från detta fina äventyr blev skapligt stort så väljer jag att dela upp historien i två delar. Så här kommer då Del 1 av Emmon live på Storan i Gbg 28 feb 2009.


Jag och Jon på tåget mot Göteborg


Tåglunch

Jon med en av sina favoritsysslor, att lusläsa Musiker Magasinet.


Vintern visade sig nästan från sin bästa sida.


Storan är ett riktigt maffigt ställe att spela på. Mobile Homes soundcheckar.


Kvällens spikade schema


Jag blev intervjuad av Johan från Synth.nu


Ljudteknikern har en egen scen på Storan


Synthklubban, svart, söt och hård.


Det var en himla massa syntar på ett och samma ställe.


Sarah och hennes kompisar var också nästan där.



Dags för soundcheck.


Kanske världens vackraste backdrop.


Slut på Del 1.


Kommentarer
Postat av: Johan

Väldigt fina & trevliga bilder! Och har man sett, där var ju jag (igen) :-)

2009-03-04 @ 19:11:35
URL: http://www.synth.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0