Kalas och rockabillybowling!

I lördags passade vi på att fira Annika som fyllt år. Jag och Jon möttes upp med Annika, Trisse och Christer på Libanesen på Högalidsgatan för att äta födelsedagsmiddag. Grejen med libanesk mat är att man alltid får så galet mycket mat och man äter nästa alltid för mycket för det ju är så löjligt gott. Så för mig räckte det med en enkel mezetallrik vilket visade sig vara ett helt berg med mat. Eftersom Annika har fyllt år fick hon såklart presenter. Jag och Jon gav henne Dolly Partons biografi och en superfin bilderbok med John Lennon. Två artister som vi vet att hon verkligen gillar

Efter middagen rullade vi vidare mot Gullmarsplan för att gå på Rockabilly-bowling-klubb där bla The Barbwires spelade live och Sivletto sound system spelade skivor. På plats slöt vi upp med Mattias, Emma, Johan och Karin för att bowla, lyssna på schysst musik och dricka öl. Det var verkligen mycket roligare än jag mindes att bowla, trots att det kanske inte gick sådär jättebra för mig. Fast några strikes fick jag dock minnsan till.


Annika fick presenter som matchade henne själv i rött och svart.


Christer


Det var svårt att bestämma sig.


Christer drack spännande öl.


Annika verkade bli glad över presenterna.


Ett berg med mycket mycket god mat.


Bowlingpjucken på.


Jag slog till på både öl och chilinötter.


Christer, Mattias, Emma och Jons söta fingrar bakom Mattias huvud.


Dags att välja rätt klot.


Jon verkade nöjd med sitt.


Här testar han det.


Emma slog till på ett gult.


Vilket verkade funka prima.


Fler klot i fina färger eller technobollar som det heter enligt Johan.


Bowlingpose.


Christer hade sin fina bowlingskjorta på.


Johan fixade öl.


Några urtjusiga damer i finfina kläder, passande för kvällens tema.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0