Mora weekend.

Ledsen om jag varit frånvarande under helgen. Blev plötsligt ledig och drog mig norrut från slasket i storstan till de böljande Dalaviddernas mjuka former för en liten retreat weekend i min hometown Mora. Detta innebar en massa sol och snö, mysande med älsklingsvovven, mammas goda mat, långa promenander och sköna sovmorgnar. Något som jag verkligen behöver just nu och som ger omvårdnad för både kropp och själ. 

Som ettrigt kreativ och inspirationstörstande 16 åring lämnade jag denna småstad för att få se vad världen hade att ge. Då ville jag bara bort för att uppleva livet och testa allt som en småstad inte hade att ge. Nu är detta ett ställe för mig där jag kan landa, vila och ge tid för eftertanke. Dessutom är det ett oerhört vackert ställe vid nästan varje tidpunkt på året.
Så för er som ännu inte varit där rekommenderar jag varmt ett besök.


Morakyrka.


Mycket snö var det ja.


30% på allt utom på Dalahästarna. Attans också!


Zorngården är definitivt värt ett besök om man besöker stan. Ett av mina favoritställen.


Jag hängde en del med den här sötnosen.


Såhär ser Siljan ut om vintern.


Gourmetmåltid 1.




Gourmetmåltid 2.


Min kära mor...


...och min käre systerson och far.

Kommentarer
Postat av: Emma Eklund

Vad mysigt du verkar haft det! :) Så himla fint med så mkt snö! :) Och vilken fin vovve! :)

2009-03-16 @ 20:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0